سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان کشور در مراسم افتتاح همزمان ۳۲ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت استان گیلان از آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده خبر داد.

بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، در سفر یک روزه دکتر سعید نمکی به گیلان، ۳۲ طرح حوزه سلامت با ۴۸۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان هزینه از طریق ارتباط تصویری به صورت همزمان در گیلان افتتاح شد.

نمکی در این مراسم به واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی در هفته آینده خبر داد و افزود: تزریق عمومی واکسن ایرانی کرونا تا پایان فصل بهار انجام می‌شود. این کار از هفته آینده و در ابتدا به شکل داوطلبانه و توسط همکاران ما انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: تا پایان خردادماه و حداکثر اوایل تیرماه جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص را واکسینه می‌کنیم و تزریق واکسن ایرانی نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

گیلان در رتبه بالای تزریق واکسن کرونا در کشور

در ادامه مراسم «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: طی ماه آینده ۲۲ پروژه نیمه‌تمام دیگر در استان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه اضافه کرد: گیلان جزو استان‌های نخست درگیر با بیماری کرونا بوده و طی این مدت بیش از ۴۰ هزار بیمار در سطح بیمارستان‌ها بستری شدند. همچنین بیش از ۴۰۰ پزشک و ۴۰۰۰ پرستار در ۲۹ بیمارستان استان برای خدمت‌رسانی به بیماران فعالیت کردند.

سالاری، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان بیمار و ۳۷۰ نفر از مردم بستری شدند، گفت: ۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان استان شامل پرسنل پزشکی، پرستاری، اداری، ستادی و حفاظت فیزیکی را در اثر کرونا از دست دادیم.

وی از راه‌اندازی ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار واکسیناسیون شامل ۲۵ سالن تجمیعی، ۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت و ۳۶ تیم سیار خودرویی برای مناطق صعب‌العبور خبر داد و افزود: گیلان بالاترین سطح تزریق نسبت به جمعیت در کشور و رتبه چهارم نوبت‌دهی سیستمی را داریم.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افتتاح اورژانس جدید بیمارستان رازی با ۲۵ تخت، اضافه کرد: بیمارستان رازی مرکز کرونای استان است و بیماران کرونایی در این مرکز بستری می‌شوند.

وی افتتاح مرکز کهولت سالمندان، افزایش ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس، افزایش پایگاه‌های اورژانس گیلان از ۶۲ به ۶۸ پایگاه، اضافه شدن ۳۰۰ تخت بیمارستانی، ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور، هفت دستگاه سی. تی اسکن و ۱۷ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های گیلان را ازدیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته بیان کرد.

کد خبر 604705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha